Service Guide
WIE ZIJN WIJ?
Over Borgraad Financieel Advies
Wij zijn adviseurs gespecialiseerd op het gebied van verzekeringen en andere financiële diensten.
Naast advisering begeleiden wij ook de contacten tussen u en de verzekeringsmaatschappijen en/of
banken waarbij u de verzekeringen/rekeningen onderbrengt.
Bij de uitoefening van onze werkzaamheden staat uw belang (privé en/of zakelijk) centraal. Wanneer
u het gegeven advies overneemt, wordt u begeleid bij de verdere uitvoering daarvan. Indien nodig
zal Borgraad Financieel Advies B.V. ook externe specialisten uit ons netwerk inschakelen.
Accessibility
- 035-656 30 30
- 035-656 30 30
- info@borgraad.nl
- www.borgraad.nl
App- Adviseur App | adviseur: Borgraad Financieel Advies
Naam en adres gegevens
Borgraad Financieel Advies B.V.
Oud Loosdrechtsedijk 252
1231 NH LOOSDRECHT
www.borgraad.nl
In geval van nood zijn wij buiten kantoortijden telefonisch bereikbaar. Ook kunt u het alarmnummer
bellen van de betreffende verzekeringsmaatschappij; 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Openingstijden
Op werkdagen zijn de openingstijden van ons kantoor van 09.00 uur tot 17.00 uur.
Eventueel kunt u met ons ook een afspraak buiten kantoortijden maken.
Belangrijk
Dit dienstverleningsdocument is puur informatief en verplicht u niet om bepaalde diensten van ons
kantoor af te nemen of om een bepaald financieel product met een financiële instelling (verzekeraar
of bank) te sluiten.
Op het moment dat wij juridische bindende afspraken met u maken omtrent onze dienstverlening
en/of onze beloning, leggen wij dit via een aparte overeenkomst (Dienstverleningsopdracht) met u
schriftelijk vast.
Onafhankelijk
Ons kantoor is volledig onafhankelijk. Dat wil zeggen dat wij geen enkele verplichting hebben om financiële producten bij één of meer financiële instellingen onder te brengen.
Ook heeft geen enkele verzekeraar, bank of andere aanbieder van financiële producten een eigendomsbelang of zeggenschap in onze onderneming.
Onafhankelijk 2
Voor sparen en betalen adviseren wij alleen producten van RegioBank. Voor alle overige producten
zoals hypotheken en verzekeringen bieden wij ook producten van andere banken en verzekeraars
aan.
Keuze van aanbieders
Periodiek maken wij een selectie van de financiële producten die verzekeringsmaatschappijen en
banken voeren. Hierbij werken wij met een aantal voorkeursmaatschappijen. Wij bepalen zelf wie
dat zijn. Wij baseren onze voorkeursmaatschappijen op de volgende criteria:
- kwaliteit van de producten;
- prijs van de producten;
- kwaliteit van de dienstverlening;
- inschatting betrouwbaarheid;
- onze ervaring met de maatschappij.
WAT DOEN WIJ?
Onze dienstverlening
Wij beschikken over vergunningen om te adviseren en te bemiddelen in financiële producten en
diensten van diverse aanbieders op het gebied van:
- Schadeverzekeringen;
- Levensverzekeringen;
- Hypothecair krediet;
- Consumptief krediet;
- Electronic money;
- Spaarrekeningen;
- Betaalrekeningen;
- Effecten en beleggen*.
* uitsluitend in contact brengen met financiële instellingen die gespecialiseerd zijn in beleggingen
Advisering en bemiddeling
Wij zijn adviseurs en bemiddelaars op het gebied van verzekeringen, hypotheken,
bankspaarproducten en andere financiële diensten.
Wij adviseren en bemiddelen; dit betekent dat wij samen met u een overzicht maken van de
financiële risico’s waar u mee te maken heeft en dat wij u adviseren over de financiële producten die
naar ons oordeel aansluiten bij uw wensen en persoonlijke omstandigheden.
Vervolgens kunnen wij ook voor u bemiddelen bij een financiële aanbieder. Dit houdt in dat wij u
begeleiden bij het afsluiten van de geadviseerde producten en vragen een offerte op. U kunt via
onze bemiddeling dit financiële product tot stand laten komen.
Wij adviseren en bemiddelen zowel in eenvoudige als meer ingewikkelde producten (complexe
producten). Eenvoudige producten zijn bijvoorbeeld de auto- of inboedelverzekering. Indien u ons
om advies vraagt over een complex product zoals levensverzekeringen of (hypothecaire) kredieten
dan gaan wij eerst uw klantprofiel opstellen. Dit is wettelijk verplicht en houdt in dat wij u vragen
gaan stellen over uw huidige en toekomstige financiële situatie.
Daarnaast brengen wij uw kennis, ervaring en uw doelstellingen op financieel gebied in kaart en
stellen uw risicobereidheid vast. Op basis van dit klantprofiel geven wij u dan een passend advies
over de financiële producten die u naar onze mening nodig heeft en die door verzekeraars of banken
worden aangeboden. Heeft u een keuze gemaakt dan kunnen wij contact leggen met de
desbetreffende aanbieder(s) en de financiële overeenkomst(en) tot stand brengen.
Tijdens de looptijd van de financiële overeenkomst(en) houden wij u op de hoogte van wezenlijke
wijzigingen in de door u afgesloten producten.
Hoe worden wij beloond?
Om onze diensten te kunnen verlenen maken wij bedrijfskosten; denk aan kosten voor huisvesting,
salarissen, opleidingen, vergunningen etcetera.
Verdienmode
Voorafgaand aan onze dienstverlening worden de afspraken hierover schriftelijk vastgelegd, welke
onderstaand worden toegelicht, te weten:
- beloning op basis van provisie;
- beloning op basis van uurtarief;
- beloning op basis van een vasttarief.
Beloning op basis van provisie
De provisie is verwerkt in de premie die door de financiële instelling aan u in rekening wordt
gebracht. Onze dienstverlening en bemiddeling kosten u in dit geval dus verder niets daar onze
beloning in de te betalen premie is opgenomen. Er kunnen nog wel kosten door een andere partij in
rekening worden gebracht, bijvoorbeeld voor een taxatierapport (denk aan een herbouwwaardetaxatie).
U ontvangt dus geen rekening van ons voor onze diensten; wij ontvangen een vergoeding van de
aanbieder in de vorm van provisie.
Beloning op basis van uurtarief
Producten: indicatie aantal uur
- Hypotheken 15 a 20 uur
- Financieringen 5 a 7 uur
- Inkomens/woonlastenverzekeringen 5 a 7 uur
-
Bancair lijfrentesparen
5 a 7 uur
-
Levensverzekeringen
5 a 7 uur - Uitvaartverzekeringen 1 a 2 uur
-
Financiële planning (per scenario: lang leven risico, overlijdensrisico, gevolgen ontbreken voldoende inkomensbescherming (WW/WIA)
5 a 7 uur
Het uurtarief dat wij hanteren inzake deze producten bedraagt euro 115,00.
Beloning op basis van vasttarief
U betaalt voor de dienst die u bij ons afneemt een vast tarief. Het grote voordeel is, dat u achteraf
nooit wordt geconfronteerd met extra kosten.
Hypotheek:
Advies en uitleg | euro 3,500.00 |
Mutaties | euro 1.750,00 |
Renteverlengingsvoorstel | euro 500,00 |
Lijfrente
Advies | euro 750,00 |
Bemiddeling | euro 750,00 |
Advies en bemiddeling | euro 750,00 |
Arbeidsongeschiktheid | euro 750,00 |
Woonlastenbeschermer | euro 500,00 |
Bancaire/leven producten
Advice | euro 750,00 |
Bemiddeling | euro 750,00 |
Advies en bemiddeling | euro 750,00 |
Uitvaartverzekering | euro 75,00 |
Reiskosten
- Binnen de regio ’t Gooi/Vechtstreek (retour km’s) euro 0,19 per km
- Buiten de regio ’t Gooi/Vechtstreek (retour km’s) euro 0,10 per km + reistijd euro 30,00 per uur (Regio ’t Gooi/Vechtstreek is: Naarden, Bussum, Hilversum, Huizen, Laren, Blaricum, Muiden, Weesp en Wijdemeren. Berekening reisafstand snelste weg ANWB routeplanner.
Alle bedragen inclusief 21% BTW
Lidmaatschappen en registraties
Ons kantoor is bij verschillende organisaties geregistreerd. De belangrijkste zijn:
- AFM
- KiFid
- Kvk
Autoriteit Financiële Markten (AFM)
De AFM houdt krachtens de wet, toezicht op de deskundigheid en integriteit van de dienstverlening
van onder meer financiële adviseurs. Ons kantoor is bij de AFM geregistreerd onder nummer
12044304. Het register van vergunninghouders kunt u raadplegen op www.afm.nl.
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFid)
Wij doen ons uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar mocht u toch een klacht over
onze dienstverlening hebben en wij komen er samen niet uit, dan kunt u zich wenden tot het
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD).
Ons aansluitnummer bij KifiD is 300.016400
Kamer van Koophandel (KvK)
Ons kantoor is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 64250288
Wat verwachten wij van u?
Om uw belangen op het gebied van financiële diensten optimaal te kunnen behartigen vragen wij
ook een aantal zaken van u.
Juiste en volledige informatieverstrekking
Voor onze adviezen zijn wij afhankelijk van de informatie die u ons verstrekt. In de relatie die wij met
u hebben vragen wij u ons, afhankelijk van actualiteiten, regelmatig te informeren. Bijvoorbeeld
wijzigingen in uw gezinssituatie of verhuizing. De informatie die wij van u ontvangen is mede
bepalend voor de adviezen die wij u geven.
Totaalbeeld
Uw financiële portefeuille kunt u het best vergelijken met een puzzel. Het beeld is pas compleet te
maken wanneer alle puzzelstukjes bekend zijn. Het is mogelijk dat u bepaalde financiële producten
elders heeft afgesloten en ook elders laat begeleiden. Om uw belangen optimaal te kunnen
behartigen is het voor ons echter belangrijk een totaal beeld te hebben.
Zo kan voorkomen worden dat wij u niet attent maken op een bepaald risico omdat wij ervan uit zijn
gegaan dat u dit elders al geregeld heeft. Daarom vragen wij u mee te werken aan het vervolmaken
van het totaalbeeld van uw financiële dienstenpakket.
Wijzigingen doorgeven
Vanzelfsprekend vragen wij u ons te informeren over uw wijzigingen in uw persoonlijke situatie, die
van invloed kunnen zijn op uw pakket van financiële diensten. Denkt u bijvoorbeeld aan verhuizing,
andere baan, huwelijk, geboorte, werkloos of arbeidsongeschikt worden.
Informatie doornemen
Indien wij voor u een bepaalde financiële dienst verzorgen zal het vaak voorkomen dat wij u
informatie zenden. Soms gaat het om informatie die wij u wettelijk verplicht zijn te zenden.
Maar wij kunnen u ook informatie toesturen omdat wij denken dat u zich daarmee nog beter kunt
oriënteren op bestaande of nieuwe financiële producten en diensten. Wij vragen u al onze
informatie aandachtig door te nemen en zo nodig ons te raadplegen.
In ieder geval vragen wij u de polissen en andere contracten altijd zelf te controleren en vast te
stellen of deze zijn opgesteld conform uw wensen. Vanzelfsprekend controleren wij deze
documenten ook.
Beloning medewerkers
Onze medewerkers worden beloond op basis van een vast salaris. Afhankelijk van de functie en
beoordeling bestaat de mogelijkheid dat onze adviseurs een gedeeltelijk variabele beloning
ontvangen. Deze variabele beloning is gemaximeerd op 1 maandsalaris. Wij sturen onze
medewerkers aan op integer, zorgvuldig en klantgericht handelen waarbij de focus ligt op de
belangen van de klant en onze onderneming op lange termijn. De beoordeling op deze gedragseisen
bepaalt zowel de hoogte van het vaste als het variabele inkomen van onze medewerkers.
Klachten
Wij behartigen uw belangen op het gebied van financiële diensten zo goed mogelijk. Maar ook wij
kunnen fouten maken. Mocht u een klacht hebben over onze dienstverlening dan verzoeken wij u ons
daar zo spoedig mogelijk over te informeren.
Alle klachten worden behandeld volgens een interne klachtenprocedure. Wilt u nadere informatie
over deze interne klachtenprocedure dan kunt u deze bij ons opvragen.
Komen wij er samen niet uit dan kunt u zich wenden tot het Klachteninstituut Financiële
Dienstverlening (Kifid).
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
- Postbus 93257
- 2509 AG ’S-GRAVENHAGE
- 070-333 89 99
- consument@kifid.nl
- www.kifid.nl
Beëindiging relatie
Wij streven er voortdurend naar onze relaties op goede en professionele wijze te ondersteunen met
deskundig, transparant en betrouwbaar financieel advies. Maar mocht u ondanks onze inspanningen
besluiten de relatie te beëindigen dan heeft u uiteraard het recht om dit op elk moment te doen. U
kunt uw verzekeringsmaatschappij verzoeken de lopende verzekeringen over te dragen naar de
adviseur van uw keuze. Ook wij kunnen het initiatief nemen om de relatie met u te beëindigen. Uw
belangen worden dan behartigd door een andere adviseur van uw keuze.
Algemene Voorwaarden
Op al onze diensten en werkzaamheden zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing. In deze
voorwaarden staat precies beschreven wat u van ons kunt verwachten, maar ook wat wij van u
verwachten. U kunt deze voorwaarden inzien en downloaden van onze website. Uiteraard sturen wij
u, op uw verzoek, een exemplaar per reguliere post.
Persoonsgegevens
Om uw belangen op het gebied van financiële diensten te behartigen, zullen wij u om een aantal
persoonsgegevens vragen. Wij gaan hier zorgvuldig mee om. De verwerking door ons kantoor van de
persoonsgegevens is zoveel mogelijk in overeenstemming met de richtlijnen van de Algemene
verordening gegevensbescherming (AVG).
Wijzigingen
Borgraad Financieel Advies B.V. behoudt zich het recht voor om informatie in deze dienstenwijzer te
allen tijde te wijzigen zonder hiervan nadere aankondiging te doen. Het verdient aanbeveling om
deze dienstenwijzer geregeld te raadplegen, zodat u van eventuele wijzigingen op de hoogte bent.
Vragen?
Heeft u vragen, aarzel dan niet ons om een verdere toelichting te vragen. Wij zij u graag van dienst.